Wydawać by się mogło, że era cyfrowa skutecznie wyprze tradycyjne drukowane wizytówki, którymi wymieniamy się na spotkaniach biznesowych, konferencjach czy innych okazjach, w których w grę wchodzi zachowanie kontaktu i łączności. Nic bardziej mylnego. Tradycyjne wizytówki są nadal bardzo istotne, ale pod warunkiem, że zadbamy o ich dobrą jakość. Dlaczego nadal warto w nie inwestować? Podpowiadamy.
Jakość ma ogromne znaczenie
Na wstępie trzeba zaznaczyć – jakość i jeszcze raz jakość. Wizytówka ma być wizytówką naszej firmy, a nie jedynie kawałkiem papieru na którym wydrukujemy nasze dane czy logotyp. Powiedzenie jak cię widzą, tak cię piszą sprawdza się i to szczególnie w biznesie. I nie mówimy tu jedynie o naszym wyglądzie zewnętrznym, ale także o wszelkich akcesoriach, które identyfikują naszą działalność, są jej nośnikami etc. Tutaj w grę wchodzi więc dobry projekt oraz znalezienie wysokiej jakości drukarni cyfrowej, która zadba o to, aby wizytówki prezentowały się jak najbardziej profesjonalnie. Dobrzy fachowcy będą w stanie także podpowiedzieć, na jakie rozwiązania postawić, aby było wydajnie i korzystnie dla naszego portfela. Kolejna kwestia, to wybór takiej drukarni, która jednak stawia na ekologię. To ważne, szczególnie teraz, kiedy każde drzewo jest jednak na wagę złota.
Zobacz także: https://papierowemysli.pl/jak-zaaranzowac-biuro-w-domu/
Zalety posiadania wizytówek
Pierwsza i bardzo ważna kwestia, to spersonalizowanie kontaktu. Jednak wymiana informacji w formie cyfrowej jest taka bezosobowa, podobnie jest z wysyłaniem wiadomości SMS czy e-mail. Zaangażowanie, uścisk dłoni, wymiana wizytówki jednak mocniej oddziaływają i sprzyjają nawiązaniu długotrwałych relacji. Wizytówki to także nasze przygotowanie na ewentualne spotkanie potencjalnego klienta. Wszelkie niezbędne dane zawsze mamy pod ręką. Nie musimy liczyć na to, że nowy partner biznesowy wyciągnie smartfona czy kawałek papieru, aby je zapisać. My w ciągu kilku sekund przekazujemy mu je wszystkie od ręki. Bardzo dużym plusem wizytówek jest także to, że stają się one niejako reklamą naszej działalności. Są z klientem, w jego torbie, czy portfelu. Stają się takim marketingiem bezpośrednim. Jeśli jeszcze są dobrze wykonane, robią wrażenie, to kolejny krok, aby firma zaistniała w świadomości osób, którym owe wizytówki wręczyliśmy.
Wizytówki są nieodłącznym elementem na drodze do nawiązania relacji biznesowych. Można śmiało powiedzieć, że stanowią taką łączność między nami, a klientem przy jednoczesnym zacieśnianiu więzi.
1 Comment