Praktycznie każdy użytkownik sieci w dzisiejszych czasach wyszukuje potrzebnych usług i produktów w sferze online. Każdy z nas posiada telefon z dostępem do Internetu lub laptop i mało kto wyobraża sobie życie bez tych gadżetów. Social media pełne są influencerów, którzy dzięki współpracy z firmami mogą zarobić i jednocześnie przyczynić się do wypromowania danej marki i sklepu internetowego. Czym zajmuje się influencer? Jak wykorzystać influencer marketing w sklepie internetowym? Jakie plusy są z tym związane?
Kim jest influencer?
Influencerzy są osobami, które najprościej byłoby określić jako internetowi celebryci. To użytkownicy social mediów, którzy podejmują określone działania w celu uzyskania stałych odbiorców i promowanie sklepów internetowych lub marek. Wpływają oni bardzo często na decyzję innych osób, które chętnie sięgają po produkty polecane przez znanych i lubianych. Takie osoby zazwyczaj są blogerami, gamerami, vlogerami, instagramerami, czy też tik tokerami. Okazuje się, że zazwyczaj są oni ekspertami w danej dziedzinie i mają spory wpływ na kształtowanie opinii publicznej w danym zakresie. Tematy poruszane przez influencera wiązać się mogą z naszymi usługami lub produktami.
Zalety influencer marketingu
Liczne badania przeprowadzane na rynku wskazały, że wśród młodych osób influencerzy mają znacznie większy autorytet niż celebryci, jakich spotykamy w telewizji. Okazuje się, że pomoc influencera daje wymierne korzyści i pozwala dotrzeć do grupy docelowej. W tym przypadku zaletami są:
- działania wiarygodne i prawdziwe,
- zbliżony status społeczny influencera do zwykłego użytkownika sieci,
- podobny rodzaj zainteresowań,
- aktywne i systematyczne korzystanie z mediów digitalowych,
- interaktywność influencera, który działa na różnych kanałach online,
- przystępność treści.
Młode pokolenie coraz częściej kieruje się preferencjami i poleceniami znanych celebrytów w sieci, którzy często stanowią wzór do naśladowania.
Jak rozpocząć współpracę z influencerem w celu rozwinięcia handlu internetowego?
Na współpracę z takimi osobami decydują się nie tylko większe firmy, lecz także jednoosobowe działalności. W tym przypadku liczyć możemy na łatwe zmierzenie efektów wspólnej pracy, po czym stwierdzić możemy, czy warto nadal korzystać z pomocy influencer marketingu. Podczas kontaktu z taką osobą powinniśmy postawić na kilka kwestii – konwersję, ruch generowany za pomocą referral linków, zaangażowanie oraz zasięg. Co ciekawe, konwersję i generowany ruch z łatwością określimy za pomocą narzędzia o nazwie Google Analytics. Inne aspekty sprawdzimy przykładowo na Facebooku za pomocą zakładki dotyczącej statystyk.
Zasięgi i współpraca z influencerem
Współpraca z influencerem jest bardzo dobrym rozwiązaniem dla każdego, kto chce znacznie zwiększyć sprzedaż online. Niezwykle ważne jest to, aby na samym początku określić dany plan i strategię, jaką będziemy się kierować razem z influencerem. Przed kontaktem z daną osobą skontrolujemy jej zasięgi w sieci. W przypadku, gdy ilość obserwujących jest duża, natomiast komentarzy jest niewiele, wtedy musimy uważać – być może influencer ma obserwatorów nieprawdziwych lub nieaktywnych. Co ciekawe, kontakt bardzo często zależy od popularności danego celebryci w sieci. Wielu „małych” influencerów zamieszcza na swojej stronie adres e-mail wraz z zachętą do kontaktu. Jeśli chodzi o tzw. makro-influencerów, zazwyczaj konieczny jest kontakt z managerem.
Influencer marketing w handlu internetowym może dać sporo korzyści, pod warunkiem że określimy strategię współpracy z daną osobą i dokładnie skontrolujemy fakt, z kim najlepiej podjąć działania.
Leave a Reply